fredag 14 oktober 2011

2011, Vecka 41, Självinsikt?

Jag har allvarligt inte orkat med att följa alla turer med Juholt.

Dock kan man nog med enkelhet tycka att detta är en solklar kandidat till "veckans rikspucko" den här veckan.

Några tidningscitat:
Om han ska sitta kvar
"Det avgörs ytterst av medlemmarna och väljarna." (DNSvD, Aftonbladet)

"Men partiledaren själv verkar fast besluten att sitta kvar. Av det han sagt hittills finns det ingenting som tyder på att han tänker ge upp i första taget." (DN)

"Ska du ta timeout?
– Absolut inte. Jag kör på fullt ut. I det här klimatet, när alla rykten kan framföras anonymt som sanningar, är att tvingas slåss mot väderkvarnar vilket gör att jag inte helt kan ägna mig åt allt jag hade tänkt." (DN)

Vad har hänt?
Ingen vet egentligen, men om det finns någon sanning bakom påståendena, vem vill ha en ledare med så dålig koll på reglerna, och om de nån gång skulle vinna val med denne ledare, hur ska han med så dålig koll kunna leda ett land?

"Det finns oklarheter i Juholts reseräkningar från 2007, enligt Expressen. Han kan enligt räkningsunderlagen ha fått ut dubbla ersättningar två gånger." (DN)

"Juholt höll fast vid sin tidigare version av att han handlat i god tro när det gäller ersättningarna för bostaden." (DN)

"Jag varnade själv valberedningen för hans slarv, och att allt inte stod rätt till. Berit Andnor kan aldrig säga att hon inte visste, säger källan till SvD." (DN)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar